Haahtela-rakennuttaminen Oy
Tiedote 23.11.2016

Eero Kiljunen Haahtela-rakennuttaminen Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi

Diplomi-insinööri Eero Kiljunen (53) on nimitetty 1.1.2017 alkaen Haahtela-rakennuttaminen Oy:n toimitusjohtajaksi. Nykyinen toimitusjohtaja, professori Yrjänä Haahtela jatkaa yhtiön hallituksen puheenjohtajana ja neuvonantajana.

Eero Kiljunen on työskennellyt Haahtela-rakennuttaminen Oy:n palveluksessa vuodesta 1998, viimeisimpänä tiiminvetäjänä ja projektipäällikkönä. Hän on ollut vuodesta 2014 asti myös Haahtela-rakennuttaminen Oy:n osakas ja hallituksen jäsen. Eero Kiljusella on pitkä ja laaja-alainen kokemus monipuolisista, vaativista rakennushankkeista. Tällaisia ovat muun muassa kulttuurihistoriallisen Svenska Teatern-rakennuksen entisöinti ja Vallilaan valmistunut OP Ryhmän toimistotalo, joka sai Rakentamisen Ruusun vuonna 2016 ja lukuisia muita alan tunnustuksia. Lisäksi projektin toteuttamisen uudet innovaatiot palkittiin Tekla Global Bim Awardsilla.

”Olen ylpeä ja iloinen Haahtela-rakennuttaminen Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä. Haluan osaltani jatkaa Yrjänä Haahtelan elämäntyötä; työtä suomalaisen rakennuttamisen ja projektinhallinnan sekä alan parhaiden käytäntöjen kehittämiseksi. Ennen kaikkea pyrimme tulevaisuudessakin rakennuttamaan laadukkaita rakennuksia, budjetissa ja ajallaan, Haahtela-mallia käyttäen”, sanoo uusi toimitusjohtaja Eero Kiljunen.

Haahtela-rakennuttaminen on osa professori Yrjänä Haahtelan vuonna 1975 perustamaa rakentamisen projektinhallintaan, kiinteistö- ja rakentamistalouteen sekä HR-tietojärjestelmiin erikoistunutta Haahtela-konsernia. Konserniin kuuluvat Haahtela-rakennuttaminen Oy:n lisäksi Haahtela-kehitys Oy ja Haahtela HR Oy.

Haahtela-konserni on rakennuttamisen projektinjohtoon ja kiinteistö- ja rakennuttamistalouden sekä henkilöstöhallinnon tutkimukseen ja ohjelmistokehitykseen erikoistunut organisaatio. Haahtela-rakennuttaminen Oy, Haahtela Oy:n tytäryhtiö, rakennuttaa tilaajille rakennuksia ja toimitiloja. Palvelumme kattaa koko rakentamisen elinkaaren alkaen strategisesta toimitila-suunnittelusta ja päätyen tilaympäristön elinkaaren hallintaan kehittämäämme Haahtela-mallia noudattaen. Hankkeita johdetaan tilaajakeskeisesti pyrkien parhaaseen arvoon annetuilla resursseilla. Katso referenssimme: www.haahtela.fi/projektinjohto